sledi italijanski prevod besedila - segue il testo in italiano dopo la parte in sloveno
*
Peter Iljič Čajkovski (1840–1893) je bil poleg Frédérica Chopina in Antonína Dvořáka prvi slovanski mojster, ki se je čvrsto zasidral v muzikalnem kanonu zahoda. Leta 1890, ko je bil Čajkovski že dolgo znan in uveljavljen skladatelj, se je dvignila zavesa gledališča Marijinski v St. Peterburgu na premieri najnovejše baletne produkcije, ki so jo mnogi poimenovali dogodek stoletja velikega umetniškega pomena, saj je bilo zanimanje občinstva neizmerno in o predstavi se je govorilo že veliko časa pred premiero.
Balet Trnuljčica še danes velja za najčistejše delo klasičnega baletnega repertoarja in je pomembno tudi zaradi zgodovinskega srečanja dveh najpomembnejših in največjih umetnikov: Čajkovskega in Petipaja. Čajkovski mu je potrpežljivo sledil in Trnuljčica je za vedno obveljala kot najmočnejše in najbolj izpopolnjeno Petipajevo delo, v katerem se je koreograf oprijel dolgega, težkega in trdovratnega iskanja povezave med simfonično sintezo in koreografijo.
Ob ogledu baleta si bomo v popoldanskih urah ogledali Cankarjevo Vrhniko, nato pa še povečerjali pred predstavo.
Voden ogled Vrhnike bo potekal v slovenskem jeziku.
*
Pietro Il'ič Čajkovskij (1840-1893) è stato, insieme a Frédéric Chopin e Antonín Dvořák, il primo maestro slavo a imporsi stabilmente nel canone musicale dell'Occidente. Nel 1890, quando Čajkovskij era già da tempo un compositore noto e affermato, il sipario si alzò al Teatro Mariinskij di San Pietroburgo per la prima del suo ultimo balletto, che molti definirono l'evento del secolo, di grande rilevanza artistica, poiché l'interesse del pubblico era immenso e si parlava dello spettacolo già da molto tempo prima della prima.
Ancora oggi, La bella addormentata è considerata tra le opere più importanti del repertorio del balletto classico ed è significativa anche per lo storico incontro tra due dei più importanti e grandi artisti: Čajkovskij e Petipa. Čajkovskij seguì pazientemente il suo esempio e il balletto sarà per sempre conosciuto come l'opera più forte e compiuta di Petipa, in cui il coreografo abbracciò la lunga, difficile e persistente ricerca di un legame tra sintesi sinfonica e coreografia.
Prima dello spettacolo, nel pomeriggio è prevista una visita per vedere Vrhnika, la città natale del più grande scrittore sloveno, seguita da una cena prima dello spettacolo.
La visita guidata di Vrhnika si terrà in lingua slovena.